Archives

Monthly Archive for: ‘October, 2014’

  • Gezond Slaatje

    Ook zin in een lekker slaatje ?

    gezond slaatje
    Dit lekker bordje heb ik in 15 minuutje klaargemaakt.

    Wat heb je nodig

    • Quinoa (spreek uit kien-wa)
    • groene asperges
    • zakje rucola salade
    • één tomaat
    • komkommer
    • gestoomde zalm
    • chia zaad, hennep zaad en ongezouten pindanoten
    • hennepolie
    hennep en chia

    Voorbereiding

    • Maak de quinoa klaar zoals op de doos vermeld staat : breng water aan de kook in de waterkoker en doe de gewenste hoeveelheid quinoa in een kookpot. Per 100 gr quinoa voeg je 150 ml water toe (maar mijn ervaring leert dat je op het einde best toch nog wat water toevoegt). Laat ongeveer 8 minuten koken en daarna nog wat laten doorgaren van het vuur.
    • Spoel de groene asperges en snij het laatste harde, verdroogde uiteinde ervan. Leg ze in de microgourmet van Tupperware en plaats 10 tot 15 minuutjes op 700W in de microgolfoven.
    • Snij de tomaat in twee en verwijder het harde groene deel ervan. Snij vervolgens de twee helften in schijfjes.
    • Snij een drietal stukken van de komkommer van een drietal centimeter. Leg de stukken op hun zij en snij ze in frietjes. Eens iets anders dan de gebruikelijke schijfjes.
    • De zalm kan je ofwel voorverpakt kopen ofwel kan je hem zelf stomen door deze in het kleine vergiet van de microgourmet te leggen en hem samen met de asperges te stomen.

    Bereiding

    • Drappeer wat rucolasalade in een diep bord
    • Leg daarop de stukjes tomaat en komkommer
    • Schik vervolgens de asperges mooi op het bord
    • Doe de zalm in brokjes en verspreidt ze tussen de asperges
    • Drappeer vervolgens nog wat rucolasalade bovenop het geheel
    • Werk af met een lepeltje chia zaad, een lepeltjes hennepzaad een lepel hennepolie en enkele ongezouten pindanoten

    Smullen maar !

    Je denkt dat je hier geen tijd voor hebt ? Dat dacht ik vorige maand ook nog. Probeer het uit dit weekend. En je zal zien.

    Nog enkele tips nodig ?

    • Je kan al veel voorbereiding doen in het weekend, als je (hopelijk) wat meer tijd hebt : kook de nodige quinoa voor de rest van de werkweek. Koel bewaren in de ijskast en je kan elke dag een beetje nemen, smaakt even goed koud.
    • Ook bij de asperges kan je tijd uitsparen door je asperges voor 2 dagen te stomen. De eerste dag kan je ze warm eten, de tweede dag koud, of je warmt ze even lichtjes op.
    • De rucola salade kan je eventueel vervangen door of aanvullen met ijsbersla. Deze sla is lekker fris en knapperig en houdt zeer lang. Maar de rucola salade geeft toch een typisch smaakje aan dit slaatje.
    • De microgourmet van Tupperware is een handige hulp in de keuken om groenten, vis, vlees te stomen. Wel opgelet ! maximum op 700 Watt en maximum 30 minuten in de microgolf.

    microvap

  • Voorbereiding Longevity week

    skin_regimen promo

    Longevity week

    We zijn druk bezig met de voorbereiding van de Longevity week. Deze gaat door van 17 tem 22 november 2014.

    In België en Nedereland zullen alle instituten die werken met comfort zone een week werken rond Longevity oftewel het langer mooi en gezond leven. Ben je van Oostakker, van Gent of van Oost-Vlaanderen kom dan zeker genieten van onze mooie Longevity actie. Hou zeker onze facebook in de gaten waar je in aanloop van de Longevity week nu al regelmatig leuke en haalbare tips kan meepikken. Voor de data van de workshops is het nog even wachten. Alhoewel, onze workshop make up staat nu al geprogrammeerd op dinsdag 18/11 om 19u.

    Wij gaan allerlei workshops doen rond voeding, bewegen, slapen, make up. Er is nu al een hele mooie actie uitgewerkt waarin we zoveel mogelijk mensen gaan laten kennis maken met onze Skin Regimen gelaatsverzorging, dé Longevity behandeling bij uitstek.

Page 1 of 212»

Aquasense : wellness, beauty en afslanken